Prawo do odstąpienia od umowy
Data publikacji:
Prawo odstąpienia od umowy oraz zasady zwrotu Produktu
-
Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży oraz zwrotu Produktów zakupionych w Sklepie internetowym przysługuje Klientom, którzy są Konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
-
Konsument, który zawarł Umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może
w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. -
Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rzeczy wydanej rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną
niż przewoźnik. -
Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem terminu zawartego w pkt. 2.
-
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres elektroniczny (e-mail) Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3 Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz załącznik
nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak
nie jest to obowiązkowe. -
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
Skutki skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy są następujące:
-
w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Umowę uważa się za niezawartą;
-
w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę; -
zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych form płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego
z żadnymi kosztami; -
sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej; -
w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Konsumenta zobowiązany jest on na własny koszt do zwrotu otrzymanego Produktu niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Do zachowania tego terminu wystarczającym jest wysłanie lub dostarczenie do siedziby Sklepu Produktu przed jego upływem;
-
Towar należy odesłać (dostarczyć) na adres:
„P.P.H.U. MASCORT Krzysztof Marek”
ul. Karolina 5, 32-700 Bochnia
-
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą;
-
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające
z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
-
W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować
w opisie Produktu w Sklepie internetowym. -
Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu
na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; -
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użycia; -
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy; -
w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy; -
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
-
Prawo do odstąpienia od Umowy nie wyłącza uprawnień Klienta wynikających
z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady oraz gwarancji producenta Produktu sprzedanego.